Check the settings هفت روش مهم برای بهبود سلامت استخوان ها

هفت روش مهم برای بهبود سلامت استخوان ها

on . Posted in اخبار وب

سلامت استخوان سلامت پا کفش طبی

سیستم حرکتی بدن بطور فیزیکی وابسته به عملکرد نرمال استخوان ها و مفاصل بوده و در صورتی که این اتفاق بیافتد تاثیرات مثبت بسیاری نیز در سایر اندام ها قابل مشاهده خواهد بود.

برای کمک به سلامت استخوان ها و در نتیجه سیستم حرکتی بدن 7 راه مهم و در عین حال ساده و قابل انجام وجود دارد:

1 - خوردن غذاهای غنی از کلسیم: 
ما غذاهای گیاهی غنی از کلسیم را پیشنهاد میکنیم،مثل کلم بروکلی،انجیر،بادام،پنیر و ماست سویا،شیر بادام و سویای غنی شده و سبزیجات با برگ های سبز تیره.

2 - استفاده از مکمل های کلسیم:
اگر فکر می کنید برنامه غذایی کاملی برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن خود ندارید تحت نظر پزشک متخصص از مکمل های کلسیم استفاده کنید.

3 - ویتامین D دریافت کنید.

برای بهبود جذب کلسیم باید مقداری ویتامین D دریافت کنید که این امر بسادگی و با پیاده روی بیست دقیقه ای زیر نور آفتاب و یا دریافت مکمل ویتامین د برای شما میسر می شود.

4- وزن خود را کم کرده و ثابت نگه دارید:
برای افزایش استحکام استخوان ها شما باید وزن منتاسب با قدتان داشته باشید تا از فشار بیشتر به مفاصل و بافت های استخوانی جلوگیری کنید. پیاده روی،رقص،تنیس،بسکتبال،ایروبیک بهمراه یک برنامه غذایی سالم کمک فراوانی در این راه برای شما خواهد بود.

5 - خودداری از مصرف سیگار و الکل:
آسیب استخوان ها و کاهش تراکم استخوانی ارتباط مستقیمی با مصرف دخانیات و الکل دارد که طی چندین آزمایش و تحقیق معتبر اثبات شده است،
لذا نسبت به کاهش و حذف مصرف الکل و دخانیات همت کنید

6 - تست تراکم استخوان انجام دهید
هر شش ماه و یا سالی یکبار یک تست تراکم استخوان که به بوسیله اشعه ایکس انجام می شود انجام دهید تا از سلامت استخوان های خود اطمینان حاصل کنید.

7 - تحت نظر پزشک باشید
اگر احساس میکنید وزن متناسب ،برنامه غذایی مناسب و تحرک لازم را ندارید باید تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرید تا بخشی از مشکلات شما توسط دارو درمانی
برطرف شود.

bone health2

تندرست باشید

-----------------------------

ترجمه از :clevelandclinic.org

واحد تحقیقات و مطالعات دکترشول

 

Tags: کفش طبی کفی طبی مراقبت از پا کفش طبی دکترشول کاهش وزن کفش دیابتی کفش نرم و راحت دیسک کمر پاهای دیابتی قوس کف پا کف پای صاف زانو درد زانو درد و علت های آن کفش طبی برای زانو درد زانو بند برای زانو درد کفش تنگ بونیون یا قوز شست پا میخچه انگشت چکشی پا پای دیابتی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید