Check the settings بلاگ

هفت روش مهم برای بهبود سلامت استخوان ها

نوشته شده توسط Super User on . Posted in اخبار وب

سلامت استخوان سلامت پا کفش طبی

سیستم حرکتی بدن بطور فیزیکی وابسته به عملکرد نرمال استخوان ها و مفاصل بوده و در صورتی که این اتفاق بیافتد تاثیرات مثبت بسیاری نیز در سایر اندام ها قابل مشاهده خواهد بود.

برای کمک به سلامت استخوان ها و در نتیجه سیستم حرکتی بدن 7 راه مهم و در عین حال ساده و قابل انجام وجود دارد:

1 - خوردن غذاهای غنی از کلسیم: 
ما غذاهای گیاهی غنی از کلسیم را پیشنهاد میکنیم،مثل کلم بروکلی،انجیر،بادام،پنیر و ماست سویا،شیر بادام و سویای غنی شده و سبزیجات با برگ های سبز تیره.

2 - استفاده از مکمل های کلسیم:
اگر فکر می کنید برنامه غذایی کاملی برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن خود ندارید تحت نظر پزشک متخصص از مکمل های کلسیم استفاده کنید.

3 - ویتامین D دریافت کنید.

برای بهبود جذب کلسیم باید مقداری ویتامین D دریافت کنید که این امر بسادگی و با پیاده روی بیست دقیقه ای زیر نور آفتاب و یا دریافت مکمل ویتامین د برای شما میسر می شود.

4- وزن خود را کم کرده و ثابت نگه دارید:
برای افزایش استحکام استخوان ها شما باید وزن منتاسب با قدتان داشته باشید تا از فشار بیشتر به مفاصل و بافت های استخوانی جلوگیری کنید. پیاده روی،رقص،تنیس،بسکتبال،ایروبیک بهمراه یک برنامه غذایی سالم کمک فراوانی در این راه برای شما خواهد بود.

5 - خودداری از مصرف سیگار و الکل:
آسیب استخوان ها و کاهش تراکم استخوانی ارتباط مستقیمی با مصرف دخانیات و الکل دارد که طی چندین آزمایش و تحقیق معتبر اثبات شده است،
لذا نسبت به کاهش و حذف مصرف الکل و دخانیات همت کنید

6 - تست تراکم استخوان انجام دهید
هر شش ماه و یا سالی یکبار یک تست تراکم استخوان که به بوسیله اشعه ایکس انجام می شود انجام دهید تا از سلامت استخوان های خود اطمینان حاصل کنید.

7 - تحت نظر پزشک باشید
اگر احساس میکنید وزن متناسب ،برنامه غذایی مناسب و تحرک لازم را ندارید باید تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرید تا بخشی از مشکلات شما توسط دارو درمانی
برطرف شود.

bone health2

تندرست باشید

-----------------------------

ترجمه از :clevelandclinic.org

واحد تحقیقات و مطالعات دکترشول

 

مغز سالم در گروی پای سالم است.

نوشته شده توسط Super User on . Posted in اخبار وب

از قدیم گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم است اما اکنون محققان می گویند ذهن سالم ممکن است در گرو پاهای قوی باشد. به عقیده پژوهشگران کینگز کالج لندن، قوت پاها معیار خوبی است که نشان می‌دهد آیا فرد به اندازه‌ای که برای سلامت مغز لازم است ورزش می‌کند یا نه. این محققان که نتیجه تحقیق خود را در نشریه پیری‌شناسی منتشر کرده‌اند می‌گویند ورزش و فعالیت بدنی موادی را در بدن آزاد می‌کند که بر فعالیت مغز در سالمندی تاثیر مثبت دارد. برای این بررسی، پژوهشگران ۱۵۰ خواهر دو قلو را که بین ۴۳ تا ۷۳ سال داشتند در مدت ده سال زیر نظر گرفتند و سرعت و قدرت پاها و توان ذهنی آنها (از جمله حافظه و توان پردازش) را در ابتدا و پایان تحقیق اندازه گرفتند. این بررسی نشان داد زنانی که در سالمندی پاهای قوی داشتند، کمتر تحت تاثیر عوارض پیری بر مغز بودند؛ آنها که در ابتدای تحقیق پاهای قوی‌تری داشتند در پایان تحقیق توان شناختی بهتری داشتند و مغز آنها در روند پیری تغییر کمتری کرده بود. دکتر کلر استیوز محقق اصلی این پژوهش می‌گوید این تحقیق نشان داد که از نظر تاثیر پیری بر توان شناختی مغز، "قدرت پاها" بیشترین تاثیر را دارد: "معیارهای دیگر مثل سلامت قلب نیز مهمند اما وقتی تمام این معیارها را هم در نظر گرفتیم، باز هم تاثیر قدرت پاها بیشتر بود... ما فکر می‌کنیم که قدرت پاها معیار فعالیت جسمانی مفید برای سلامت مغز است." دکتر داگ براون مدیر تحقیقات انجمن آلزایمر بریتانیا می‌گوید این تحقیق موید شواهد رو به افزایشی است که نشان می‌دهند ورزش علاوه بر سلامت جسم باعث سلامت مغز نیز می‌شود: "البته ما هنوز کاملا رابطه قدرت پا با سلامت مغز را به درستی نمی‌شناسیم"، از این رو برای نتیجه‌گیری قطعی به تحقیقات بیشتری نیاز است، از جمله "باید ببینیم خوب بودن نتایج آزمون حافظه آیا واقعا به معنای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر هست یا نه.";کفش طبی کفش طبی دکترشول

از قدیم گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم است اما اکنون محققان می گویند ذهن سالم ممکن است در گرو پاهای قوی باشد.

به نقل از بی بی سی ،به عقیده پژوهشگران کینگز کالج لندن، قوت پاها معیار خوبی است که نشان می‌دهد آیا فرد به اندازه‌ای که برای سلامت مغز لازم است ورزش می‌کند یا نه.

این محققان که نتیجه تحقیق خود را در نشریه پیری‌شناسی منتشر کرده‌اند می‌گویند ورزش و فعالیت بدنی موادی را در بدن آزاد می‌کند که بر فعالیت مغز در سالمندی تاثیر مثبت دارد.

برای این بررسی، پژوهشگران ۱۵۰ خواهر دو قلو را که بین ۴۳ تا ۷۳ سال داشتند در مدت ده سال زیر نظر گرفتند و سرعت و قدرت پاها و توان ذهنی آنها (از جمله حافظه و توان پردازش) را در ابتدا و پایان تحقیق اندازه گرفتند.

این بررسی نشان داد زنانی که در سالمندی پاهای قوی داشتند، کمتر تحت تاثیر عوارض پیری بر مغز بودند؛ آنها که در ابتدای تحقیق پاهای قوی‌تری داشتند در پایان تحقیق توان شناختی بهتری داشتند و مغز آنها در روند پیری تغییر کمتری کرده بود.

دکتر کلر استیوز محقق اصلی این پژوهش می‌گوید این تحقیق نشان داد که از نظر تاثیر پیری بر توان شناختی مغز، "قدرت پاها" بیشترین تاثیر را دارد: "معیارهای دیگر مثل سلامت قلب نیز مهمند اما وقتی تمام این معیارها را هم در نظر گرفتیم، باز هم تاثیر قدرت پاها بیشتر بود... ما فکر می‌کنیم که قدرت پاها معیار فعالیت جسمانی مفید برای سلامت مغز است."

دکتر داگ براون مدیر تحقیقات انجمن آلزایمر بریتانیا می‌گوید این تحقیق موید شواهد رو به افزایشی است که نشان می‌دهند ورزش علاوه بر سلامت جسم باعث سلامت مغز نیز می‌شود:

"البته ما هنوز کاملا رابطه قدرت پا با سلامت مغز را به درستی نمی‌شناسیم"، از این رو برای نتیجه‌گیری قطعی به تحقیقات بیشتری نیاز است، از جمله "باید ببینیم خوب بودن نتایج آزمون حافظه آیا واقعا به معنای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر هست یا نه."

کفش های مولد انرژِی

نوشته شده توسط Super User on . Posted in اخبار وب

کفش طبی مولد انرژی

محققان بخش مهندسی دانشگاه ویسکانسین آمریکا نوعی کفش طراحی کرده اند که می تواند انرژی حرکتی را به الکتریستیه تبدیل کند
این ابداع که از تکنولوژی نانو بهره می برد می تواند انرژی مورد نیاز برای شارژ تلفن همراه و برخی دستگاه های برقی را نیز تامین کند

این کفش ها بر اساس برنامه های جدید حرکت بسوی انرژی های پاک طراحی شده و امید این می رود تا با ارتقاء و کامل تر کردن خصوصیات فنی مولد،امکان استفاده از آن برای

مصارف دیگر هم فراهم شود.

 

منبع:دیسکاوری

ابزار کمکی مکانیکی برای پیاده روی

نوشته شده توسط Super User on . Posted in اخبار وب

کفش طبی کفش ارتوپدی کفش کمک درمانی

 

با کمک ابزاری مکانیکی و با کاهش متابولیک بدن در قسمت پاها خستگی ناشی از پیاده روی کاهش یافته و افرادی که روزانه مسافت های طولانی پیاهد وری میکنند و افراد سالمند و افرادی که مشکلات حرکتی دارند می توانند توسط این ابزار مکانیکی مشکلات حرکتی خود را بهبود بخشند.
به گزارش nature ،این ابزار مکانیکی آوریل 2015 توسط گروه متخصصین دانشگاه  Vanderbilt ارائه و در حال تکمیل و ورود به مرحله تولید می باشد.
این ابزار هم بصورت مستقل و هم نصب بر روی کفش های پیاده روی استفاده خواهند شد.