Check the settings راهنمای تصویری بیماری های شایع پا(بخش دوم)

راهنمای تصویری بیماری های شایع پا(بخش دوم)

 

بیماری های پا

 

بسیاری از افراد دارای قوس کف پا هستند ، به این معنا که قسمت داخلی کف پا در موقع ایستادن بالاتر...

 

کف پای صاف

بسیاری از افراد دارای قوس کف پا هستند ، به این معنا که قسمت داخلی کف پا در موقع ایستادن بالاتر از سطح زمین قرار می گیرد . در افرادی که دارای کف پای صاف می باشند این قسمت از کف پا همسطح با زمین است . این امر می تواند در خانواده ارثی باشد ولی به دلیل ورم مفاصل یا یک تاندون پاره شده نیز می تواند رخ دهد . برخی افراد با کف پا صاف شاید هیچ مشکلی نداشته باشند ولی برخی افراد نیز در ناحیه پا ، قوزک پا یا ساق پا احساس درد می کنند . پوشیدن کفش های مناسب یا استفاده از کفی های خوب می تواند از قوس کف پا حمایت کرده و این درد و ناراحتی را تسکین دهد . یک پودیاتریست ( متخصص پا ) می تواند با توصیه های درمانی بیشتر به فرد کمک کند .

درمان کف پای صاف

 

insole flat

 

انگشت چگشی

انگشت چکشی حالت بدفرمی انگشت دوم ، سوم یا چهارم می باشد ، به این صورت که انگشت به طور دائمی از قسمت مفصل خم می شود . چندین دلیل برای به وجود آمدن انگشت چکشی وجود دارد . کفش هایی با سایز نامناسب شایع ترین عامل این امر بوده و بعد از آن  صدمات ، انحراف شست یا ورم مفصلی روماتوئید علل بعدی می باشند . چون مفصل انگشت بیرون می زند یا به عبارت دیگر پیش آمدگی دارد ، این انگشتان در برابر ساییدگی توسط کفش مستعد تر هستند و این امر به معنای به وجود آمدن میخچه ها و پینه ها می باشد . همچنین انگشت چکشی می تواند باعث ایجاد فشار بر روی محل اتصال انگشتان به پا شود که ممکن است به دردی منجر شود که متاتارسالیجا نام دارد . 

انگشت چکشی و کفش طبی

 

chak

تاول

تاول ها بسیار شایع بوده و اغلب در نتیجه سایش یا اصطکاک ( مانند پوشیدن کفش هایی با سایز نامناسب ) ، تماس با مواد شیمیایی ، گرما ( مانند آفتاب سوختگی یا سوختگی با آب جوش ) و امراض پزشکی مانند آبله مرغان به وجود می آیند . تاول یک کیسه کوچک حاوی مایع در لایه های بالایی پوست است که اغلب زمانی که لایه خارجی پوست آسیب می بیند ظاهر می شود و کار آن محافظت از بافت زیرین پوست است . تاول ها به خودی خود درمان می شوند ولی اگر تاول عود کند و یا دردناک و عفونی شود باید به پزشک مراجعه شود . 

تاول پا و کفش طبی

عفونت قارچی ناخن

احتمال بروز عفونت قارچی ناخن در ناخن های پا چهار برابر ناخن های دست می باشد ، و در حالی که چهره ناخوشایندی به انگشتان می دهد جدی نبوده و به ندرت دردناک می باشد . عفونت قارچی به خاطر اینکه باعث کلفت شدن و تغییر رنگ ناخن به سفید ، سیاه ، زرد یا سبز می شود می تواند زشت دیده شود . گاهی ممکن است ناخن شکننده شود و قسمت هایی از آن شکسته و یا حتی به طور کامل از انگشت جدا شود . پوست قسمت زیرین و اطراف ناخن ( بستر ناخن ) گاهی می تواند ملتهب و دردناک شود ولی این امر بیشتر در عفونت مخمری رخ می دهد . عفونت قارچی ناخن جدی نیست ولی به خودی خود از بین نخواهد رفت و نیازمند درمان با داروی ضد قارچ می باشد . 

عفونت قارچی انگشتان پا

سرمازدگی

چنانچه از نامش معلوم است ، سرمازدگی در واکنش به سرما رخ می دهد . سرمازدگی ها اغلب در قسمت های انتهایی رخ می دهند مانند بینی ، لاله گوش ، انگشتان دست و پا ـ چون این نقاط از بدن در برابر سرما آسیب پذیر تر هستند . سرمازدگی ها حس خارش بسیاری به فرد می دهند و ممکن است با احساس سوزش نیز همراه باشند . سرمازدگی با توده های قرمزی شروع می شود که می توانند حساس و دردناک باشد و این توده ها گاهی ممکن است تاول بزنند . سرمازدگی معمولا حدود هفت روز طول می کشد و به خودی خود درمان خواهد شد و اگر باعث ایجاد تاول یا زخم شود خطر عفونت وجود خواهد داشت . برخی افراد در هر زمستان دچار سرمازدگی می شوند و باید دقت بیشتری در گرم نگه داشتن این نقاط از بدن داشته باشند . 

سرمازدگی انگشتان پا

نقرس

نقرس شرایطی است که باعث به وجود آمدن تورم دردناک در مفصل ها می شود و دلیل بروز آن افزایش اسید اوریک در خون می باشد . معمولا اسید اوریک از طریق ادرار دفع می شود ولی اگر میزان آن افزایش یابد می تواند بلور تشکیل داده و در مفاصل جمع شود ، در نتیجه باعث التهاب ، تورم و درد می شود . مفصل آسیب دیده به طور نرمال متورم شده و اطراف پوست ممکن است قرمز یا ملتهب دیده شود . نقرس با دارو درمان می شود و می تواند از طریق ایجاد تغییر در رژیم غذایی و کاهش مصرف الکل کنترل شود . 

نقرس و درمان آن

Tags: کفش طبی کفی طبی مراقبت از پا کفش طبی دکترشول کاهش وزن کفش دیابتی کفش نرم و راحت دیسک کمر پاهای دیابتی قوس کف پا کف پای صاف زانو درد زانو درد و علت های آن کفش طبی برای زانو درد زانو بند برای زانو درد کفش تنگ بونیون یا قوز شست پا میخچه انگشت چکشی پا پای دیابتی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید