Check the settings 10 نکته برای سلامت پا از نگاه دکتر Elizabeth Kurtz

10 نکته برای سلامت پا از نگاه دکتر Elizabeth Kurtz

نوشته شده توسط Super User on . Posted in بلاگ

به گفته Elizabeth Kurtz ،ارتوپد و سخنگوی انجمن پزشکی پا در آمریکا پاهای سالم برای احساس خوب و فعال بودن مهم هستند. بنابراین اگر شما از پاهای خود غافل شوید، سلامتی عمومی بدن را به مخاطره می اندازید. خوشبختانه حفظ سلامت پا آسان است. از این نکات استفاده کنید تا خود را فعال و پاهای خود را سالم نگه دارید:

به گفته Elizabeth Kurtz ،ارتوپد و سخنگوی انجمن پزشکی پا در آمریکا پاهای سالم برای احساس خوب و فعال بودن مهم هستند.

بنابراین اگر شما از پاهای خود غافل شوید، سلامتی عمومی بدن را به مخاطره می اندازید. خوشبختانه حفظ سلامت پا آسان است. از این نکات استفاده کنید تا خود را فعال و پاهای خود را سالم نگه دارید:

1. پاهای خود را تمیز و خشک نگاه دارید. پاهای سالم با بهداشت خوب شروع می شود. زمانی که در حمام هستید، پاها را با آب و صابون بشویید. پس از آن، آنها را خوب خشک کنید. قارچ ها عاشق رطوبت هستند، بنابراین آنها را از هرگونه رطوبتی محروم کنید تا رشد برای آنها دشوارتر گردد اطمینان پیدا کنید بین هریک از انگشتان پا خشک است. هر گونه رطوبت اضافه ای بین انگشتان پا می تواند محیط خوبی برای آغاز آلودگی قارچی باشد».

2. پاهای خود را برای مشکلات احتمالی وارسی کنید. زمانی که حمام یا دوش می گیرید، یک خود معاینه پا یک بار در هفته انجام دهید. زمانی که پای خود را خشک می کنید، خوب به کف پا برای هرگونه پوسته پوسته شدن نگاه کنید و بین انگشتان را برای سطوح لایه برداری شده، بررسی کنید.  . هم چنین تغییر رنگ احتمالی ناخن ها را نگاه کنید، که می تواند نشان دهنده قارچ ناخن باشد. اگر دیابتی هستید، شما باید هرروز پاهای خود را وارسی کنید زیرا دیابت منجر به خطر عفونت و نقص عضو می شود.

3. ناخن پا را به درستی کوتاه کنید. ناخن های پا را مستقیم و کامل کوتاه کنید و از کوتاهی خیلی نزدیک به پوست پرهیز کنید، که می تواند موجب فرورفتن ناخن به نوک انگشتان شده و در نتیجه ایجاد زخم و عفونت کند.

4. ناخن های زشت را با لاک پنهان نکنید. یک ناخن، بی رنگ، ترک خورده یا فاسد می تواند نشانه قارچ ناخن باشد. استفاده از لاک ناخن روی یک ناخن آلوده می تواند مشکل را بدتر کند.

5. پاهای خود را از سطوح عمومی حفظ کنید. حتما در سالن ورزش، اتاق رخت کن و استخرهای عمومی کفش مخصوص بپوشید. این مکان ها تمایل به پرورش زمینه ای قارچ ها دارند که می تواند منجر به آلودگی و عفونت گردد.

6. از پوشیدن اشتراکی کفش   خودداری کنید. «شما می توانید با پوشیدن کفش افراد دیگر آلوده شوید». همیشه پایپوش خود را بپوشید تا به سلامت پای شما کمک کند.

7. از عرق کردن پا جلوگیری کنید. پاهای شما غدد عرق زیادی دارند (250000 در هر پا!) عرق کردن محیط کاملی برای باکتری ها ایجاد می کند. پوشیدن جوراب هایی که پا را خشک نگاه می دارند، به پای شما کمک می کند تا سالم بمانند. «جوراب های با الیاف مصنوعی رطوبت را سریع تر از جوراب های پنبه ای و پشمی دور می کنند».

 8. کفش طبی بپوشید. برای کمک به حفظ خشکی و سلامتی پا، کفش های چرمی طبی بپوشید تا به گردش هوا کمک نمایند. اگر مستعد ابتلا به عرق زیاد پا هستید، دنبال کفش هایی بگردید که امکان گردش هوا در داخل آنها بیشتر است.

9. کفش هایی بپوشید که کاملا اندازه هستند. کفش های خیلی تنگ می توانند موجب مشکلات درازمدت در پا شوند. برای خرید کفش در پایان روز بروید تا تورم پا را که در روز بعد رخ می دهد پوشش دهد، همان جوراب یا جوراب بافتنی که بعدا می خواهید با کفش تان بپوشید را به پا کنید.

یک کفش با پنجه گرد و پهن که فضای کافی برای انگشتان پا و پنجه  و همچنین زیره تخت و یا پاشنه کوتاه داشته باشد انتخاب کنید. از کفش های نوک تیز پرهیز کنید، که می توانند انگشتان شما را دچار گرفتگی عضلانی نموده و سیستم عصبی را مختل کند.

10. در مواقع خاص با یک متخصص مشورت کنید. تلاش نکنید برای هر موردی خوددرمانی کنید. هردرد، قرمزی، سوزش یا تغییر رنگ که ادامه دار باشد باید توسط یک ارتوپد بررسی شود. معمولا مشکل می تواند با درمان دارویی یا یک روش جزئی در مطب برطرف شود. فراهم نمودن امکان معاینه از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری می کند. 

...........................

 

ترجمه:واحد تحقیق و مطالعات دکترشول

Tags: کفش طبی کفی طبی مراقبت از پا کفش طبی دکترشول کاهش وزن کفش دیابتی کفش نرم و راحت دیسک کمر پاهای دیابتی قوس کف پا کف پای صاف زانو درد زانو درد و علت های آن کفش طبی برای زانو درد زانو بند برای زانو درد کفش تنگ بونیون یا قوز شست پا میخچه انگشت چکشی پا پای دیابتی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید