Check the settings چگونه با کاهش وزن می توانیم به پاهای خود کمک کنیم؟

چگونه با کاهش وزن می توانیم به پاهای خود کمک کنیم؟

on . Posted in بلاگ

کاهش وزن برای کمک به پاها

افراد با اضافه وزن می توانند دچار مشکل در پاها شوند ....

افراد با اضافه وزن می توانند دچار مشکل در پاها شوند که اغلب شامل التهاب، مانند التهاب تاندون است. و این فقط آغاز کار است.

وزن و پاهای شما: درک ارتباط

تحقیقات نشان داده اند که داشتن وزن زیاد بدن ممکن است شانس بیماری های دردناک گوناگونی را در پاهای شما افزایش دهد، از جمله:

* التهاب تاندون

* التهاب در پلانتار فاسیا( بافت سخت در کف پای شما)

* آرتروز

شما نباید به شدت چاق باشید تا دچار مشکل شوید. به گفته  James Mahoney استاد جراجی پا از دانشگاه  Des Moines  در آیوا «حتی  12 کیلوگرم وزن اضافه می تواند در مقیاس خود مشکلات بیشتری در پا و مچ ایجاد کند».

و برای افرادی که چاق هستند، مشکلات می تواند چند برابر شود. دکتر Mahoney می گوید مشکلات پا اغلب از تغییرات در وضعیت ناشی از تحمل وزن زیاد بوجود می آیند. در این موارد، زانوها تمایل دارند هنگام راه رفتن نزدیک تر به هم قرار گیرند، که وزن بدن را به قسمت درونی پاها منتقل می کند. این امر می تواند برای آرک ها و تاندون ها در پا و مچ  بد باشد، و منجر به مشکلات لگن و پشت گردد.

مشکلات خاص

اضافه وزن داشتن به احتمال بیشتری شما را دچار بیماری های متعددی می کند که منجر به درد پا و دیگر مشکلات می شوند، مانند:

نقرس: این بیماری به دلیل درد تیز و شدید که عموما در انگشت شصت است شناخته می شود. این بیماری می تواند بر مفاصل پا و مچ شما اثر بگذارد. نقرس زمانی به وجود می آید که کریستال های ترکیبی به نام اسید اوریک در مفاصل جمع می شود. براساس گزارش موسسه ملی بهداشت، اضافه وزن داشتن با افزایش تولید اسید اوریک در بدن شما، به احتمال بیشتری شما را به نقرص مبتلا می کند.

دیابت. اضافه وزن یکی از فاکتورهای اصلی است که خطر ابتلا به دیابت را در  شما افزایش می دهد. دیابت می تواند بی حسی در پاهای شما ایجاد کند و می تواند مقدار جریان خونی که به پای شما می رسد را کاهش دهد. در نتیجه، شما ممکن است دچار زخم های کوچکی شوید که به آنها توجه نمی کنید، و این زخم ها ممکن است بسیار آهسته بهبود یافته و عفونی شوند. این ها می توانند تبدیل به مشکلات جدی شوند که می توانند حتی منجر به از دست دادن پای شما گردند. سالانه، بیش از 70000 فرد مبتلا به دیابت باید جراحی قطع پا یا ساق پا را داشته باشند.

بیماری عروق محیطی. این بیماری با تجمع پلاک در دیواره رگ ها در پاها شناخته می شود. در نتیجه، جریان خون در پاها کاهش می یابد. براساس گزارش انجمن قلب آمریکا، اضافه وزن یک فاکتور خطر اجتناب ناپذیر برای بیماری عروق محیطی است.

چگونه حرکت کنیم

Mahoney  می گوید، یکی از مشکلات افراد مبتلا به بیماری های پای مرتبط با اضافه وزن این است که چگونه فعالیت فیزیکی داشته باشند که به کاهش وزن آن ها کمک کند بدون اینکه موجب زخمی شدن پا در آنها شود. اگر اضافه وزن دارید و نگران آسیب به پای خود هستید، او توصیه می کند که با فعالیت های هوازی کم اثر مانند ایروبیک در آب شروع کنید.

علاوه بر کار با پزشکتان برای اطمینان از اینکه قلب و ریه های شما می توانند چالش یک برنامه ورزشی را تحمل کنند، با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان پیدا کنید کفش هایتان اندازه مناسب داشته و پشتیبانی مناسبی می کنند.کفش مناسب و راحت حرکات مناسب شما را میسر کرده و با القای حس راحتی و آرامش ورزش و تحرکات شما را تداوم خواهد بخشید.